Kontingent

HUSK – HUSK: når du tilmelder dig forum skal dit brugernavn starte med dit medlemsnummer.
Besvar
Brugeravatar
5730Renate
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2015 09:49
By: Roskilde
Navn: Renate
Mærke og årgang: Hymer
Model: ML-T
Årgang: 2015
Type: Del-integreret
Undervogn: Mercedes
Navi: Nüvi
Skype: =

Kontingent

Indlæg af 5730Renate »

Kære DACF

Godt nok er jeg i tvivl, om det er det rigtige sted at henvende sig. Men da jeg ikke kan se, hvordan man ellers kan komme i kontakt med bestyrelsen, må jeg jo gøre det på denne her måde ved at skrive til medlemsservice. For det har jo også noget med mit medlemskab at gøre. Og i øvrigt vil jeg gerne, at min henvendelse er "offentligt" dvs. at den også er tilgængeligt for andre.

Som overskriften fortæller, handler det om kontingentet. Indbetalingskortet for det nye år er lige kommet i postkassen. Jeg skal betale 500 kroner. Til gengæld får jeg et medlemsblad (som jeg gratis leverer artikler og billeder til), i alt 4 x om året.
Jeg er også medlem af DCU. Her betaler jeg 355 kroner for et årsabonnement. Jeg får 8 x et medlemsblad plus et gratis CKE-kort. Desuden et helt tykt hæfte med medlemsfordele. Samt honorar, når en af mine artikler bliver offentliggjort.

Nu spørger jeg: hvorfor denne forskel? Det hænger simpelthen ikke sammen. Vist så er DACF en noget mindre forening end DCU, men det burde da så indebære mindre administration, en slankere bestyrelse (jeg taler ikke om kalorier), færre udgifter, lavere kontingent. Men det gør det ikke - tværtom. Og det begriber jeg altså ikke.

Med andre ord betaler jeg på årsbasis i alt 855 kroner for at være medlem i to foreninger, der dybest set har det samme formål, nemlig servicering af medlemmerne og fremme idéen om camping. Det er mange penge for en pensionist. Nu kunne man jo foreslå, at jeg droppede mit medlemskab i DCU. Imidlertid er det et dårligt alternativ, idet jeg synes, jeg får mere for mine penge hos DCU end hos DACF, og så fornemmer jeg også lidt mere gennemslagskraft hos DCU - det er jo en gammel og velrenommeret forening. På den anden side vil jeg jo også gerne være medlem hos DACF, fordi jeg jo ER autocampist.

Derfor spørger jeg igen-igen: HVORFOR POKKER (undskyld) kan man ikke slutte sig sammen som én forening, til gavn og glæde for ALLE camping-interesserede medlemmer. Så kunne man nemlig nøjes med kun ét kontingent! Og at effekten er større, når flere trækker i samme hammel er vel selvindlysende. Jeg var engang medlem i betragteligt større Deutscher Camping Club. Dér oplevede jeg ingen interessekonflikt. Man kunne nemlig gnidningsfrit tilgodese både autocampernes OG campingvognenes interesser.

Behøver jeg at nævne, at jeg er ret så frustreret over tingenes sekteriske tilstand?!

Venlig hilsen
Renate 5730

Brugeravatar
4071Poul-Erik
Indlæg: 461
Tilmeldt: 17. mar 2010 19:01
By: Skerping - ved Fjerritslev
Navn: Elin & Poul-Erik Uttrup
Mærke og årgang: EuraMobil
Model: Integra 720EB
Årgang: 2017
Type: Fuld-integreret
Undervogn: FIAT Ducato 2,3 - ALKO
Navi: Garmin Camper 770 LMT-D
Radio ommunikation: dacf-tyt

Re: Kontingent

Indlæg af 4071Poul-Erik »

Det er da en yderst relevant problemstilling du rejser, Renate !
For det ville da være en god ting, om der var EN organisation, der kunne varetage ALLE campisters og autocamperfolks interesser.
MEN - det vil nok ikke være muligt. For uanset om vi vil erkende det eller ej, så ER der altså betydelige forskelle på de måder, vi praktiseret vore camping-interesser.
Så kunne du måske sige, at der sandelig også er mange sammenfald, og at man måske skulle koncentrere sig om dem i stedet for forskellighederne.
Deri kan der være megen sandhed. Men alligevel er det oftest netop forskellene, der gør forskellen !
Også jeg kan beklage, at der er flere foreninger for AC-folkene. Men du kender givetvis begrundelserne for i hvert fald den nyeste af slagsen, og det skal jeg ikke vade i her...
Du indleder med prisen på medlemskab af DACF: 500 kr om året. Om det er meget eller ikke, må selvfølgelig bero på den enkeltes personlige vurdering.
Men du må/kan ikke (umiddelbart) sammenligne med DCU, for netop denne store forening har en lang række indtægter fra andre sider. I virkeligheden er DCU ikke nogen ren medlemsforening eller interesse-baseret forening på samme måde som DACF. DCU driver reel forretningsvirksomhed på adskillige områder (især en lang række campingpladser), og sådanne kan godt give overskud - og det gør de i DCU´s tilfælde. Hvilket der jo på ingen måde er noget fordækt eller kritisabelt ved. DACF har ingen indtægtsgivende aktiviteter - med undtagelsen af en beskeden annonceindtægt fra medlemsbladet.
Du skriver også, at der ikke ydes honorar for artikler/indlæg i DACF´s medlemsblad, medens det er tilfældet hos DCU. Nå ja - i nogle tilfælde. Men jeg har (for længe siden) også leveret indlæg til DCU, men der vankede intet honorar. Det havde jeg heller ikke hverken forventet eller bedt om, men jeg fik tak. Og det var egentlig nok - for mig...
For at gentage: Om 500 kr om året er for meget for medlemskab af DACF ? Jeg synes det ikke, men kunne det holdes på 300 eller 400, ville det da være fint. Det tror jeg blot ikke er realistisk for en trods alt så medlemsmæssig beskeden forening.
Måske skal man også erindre, at såfremt en "interesse-organisation" skal have gennemslagskraft, kræver det en indsats. Primært i form af engagement fra såvel Bestyrelse og medlemmer. Men også en ikke ubetydelig økonomisk kapacitet skal være til stede for at opnå gennemslagskraft. Og i DACF´s tilfælde må denne økonomiske kapacitet bringes af medlemmerne qua deres kontingent. Så enkelt - og så banalt !
Din slutbemærkning forstår jeg ikke helt. Det med tingenes sekteriske tilstand !
Mener du det sekteriske består i, at de forskellige foreninger varetage særlige interesser (f.eks. DCU contra DACF), så har du da ret i, at det godt kan kaldes sekterisk. For man varetager jo interessen for en bestemt og ret afgrænset gruppe. Ganske som tilfældet jo er i store dele af "Forenings-Danmark", hvor bestemte foreninger netop varetager deres "sekts" interesser: Økonomiske, erhvervsmæssige, kulturelle eller fritidsmæssige osv...
Hvis det er det, du mener med "sekterisk", så erklærer jeg mig som tilhænger af det sekteriske. I denne sammenhæng, forstås. For i mange andre er jeg bestemt ikke tilhænger af begrebet...
Tak for indlægget, der er altid sundt at sætte fokus på den nævnte problematik - og ved tingenes tilstand i almindelighed.
Hilsner
Poul-Erik Uttrup, Fjerritslev

4025johnny

Re: Kontingent

Indlæg af 4025johnny »

Hej Renate

Fint indspark og yderst relevante spørgsmål.
Det er da helt i orden at kommentere fra medlem til medlem , men det vil klæde bestyrelsen at give lidt svar på de anførte spørgsmål.

Mvh Johnny

5836Ruth & Erling

Re: RE: Re: Kontingent

Indlæg af 5836Ruth & Erling »

4025johnny skrev:Hej Renate

Fint indspark og yderst relevante spørgsmål.
Det er da helt i orden at kommentere fra medlem til medlem , men det vil klæde bestyrelsen at give lidt svar på de anførte spørgsmål.

Mvh Johnny
Hej Renate
Jeg har været medlem af dacf og DFAC året dér er gået har ikke brugt dem så jeg har ting at drop den du har ret det er da end slags penge og der er jo en anden der er gratis vi køre hele året har kørt 32000 km i år.

Erling 0042-hilmer

3449MogensMadsen
Indlæg: 260
Tilmeldt: 5. jan 2013 16:49
By: Ringsted
Navn: Mogens
Mærke og årgang: Dethleffs
Model: EXLUSIVLINER 648
Årgang: 1993
Type: Fuld-integreret
Undervogn: citroen / ALKO
Navi: TOM TOM
Skype: 0
Radio ommunikation: tyt og walkitalkie

Re: Kontingent

Indlæg af 3449MogensMadsen »

Hej på tråden.
Til Johnny. Der blev i går stillet det samme spørsmål på Facebook, og inden for ca. 1 time blev der svaret af hvores nye formand.
At det så ikke er nok, for spørgeren, men så laver et langt indlæg her på siden.
Der blev blandt andet svaret at vi er en lille forening i forhold til DCU, som i øvrigt er Danmarks største grundejer forening, og hvor campingvognsejere ikke har noget som helst at skulle have sagt
Tænk også på hvor mange medlemmer de har til at betale, og hvad gør de bedre end DACF. Jeg spørger bare.

Dacf s bestyrelse arbejder frivilligt, og da jeg kom i bestyrelsen fik jeg et chok, for der er faktisk noget hver dag, og jeg er blot menig medlem.
Tænk så på dem som har de store poster.

3449 Mogens Madsen

1315kyhl

Re: Kontingent

Indlæg af 1315kyhl »

Vi har i ikke haft glæde af medlemsskabet i DACF i lang tid, udover medlemsbladet AUTOCAMPEREN har medlemsskabet ikke givet os noget. Kontingentet på kr. 500 pr. år for at modtage op til 4 medlemsblade er for dyrt.
Vi har d.d. frameldt kontingent-betalingen hos betalingsservice og udtræder dermed af foreningen pr. den 01-01-2017.
Tak for mange gode år der desværre er blevet mindre og mindre interessante for os.

Med venlig hilsen
1315
Oda og John Kyhl Larsen

5531Esben

Re: Kontingent

Indlæg af 5531Esben »

Da jeg ikke mener medlemskabet er pengene værd, er jeg hermed at betragte som udmeldt.

Mvh Esben Strandvig 5531

2748 Preben
Indlæg: 177
Tilmeldt: 24. jan 2009 13:55
By: Hindsig ved Varde
Navn: joan og preben christensen
Mærke og årgang: eura mobil
Model: hb660i
Årgang: 2005
Type: Fuld-integreret
Undervogn: fiat dukato
Navi: Sygic på tablet
Radio ommunikation: DACF WT

Re: Kontingent

Indlæg af 2748 Preben »

Vi har i ikke haft glæde af medlemsskabet i DACF i lang tid, udover medlemsbladet AUTOCAMPEREN har medlemsskabet ikke givet os noget. Kontingentet på kr. 500 pr. år for at modtage op til 4 medlemsblade er for dyrt.
Vi har d.d. frameldt kontingent-betalingen hos betalingsservice og udtræder dermed af foreningen pr. den 01-01-2017.
Tak for mange gode år der desværre er blevet mindre og mindre interessante for os.

Med venlig hilsen
1315
Oda og John Kyhl Larsen

Hej med jer
I siger at medlemsskabet ikke har givet jer noget, det er da beklageligt, for jeg syntes faktisk at jeg får en rigtig masse.
Jeg tager med til træf, hvor man møder andre medlemmer, og snakker om hvor har de været og oplevet af nye ting rundt i verdenen. Jeg er med til foreningens juletræf, og hvis du går ind og ser hvad der bliver lavet af arrangementer, ja så skulle det være mærkeligt om der ikke er noget i kan lide.
Der arrangeres ture til udlandet af medlemmer for medlemmerne, der er også vores autohjælp, dog hvis i har det over jeres forsikring, så ok.
Vi får at vide hvornår de forskellige forhandlere, holder åbent hus, og foreningen er der og fortælle og svare på medlemmernes spørgsmål.
Vi har et forum, hvor man kan spørge om alt, den er godt nok, ikke helt oppe at stå, men det kommer.
Så jeg vil sige, at hvis du ikke syntes at i får noget ud af medlemsskabet, ja så tror jeg det er fordi at i ikke har sat jer ind i hvad det er foreningen gør.
Men det er helt op til jer, og kan i have det godt fremover, og god jul

Med venlig hilsen
2748
Preben

3449MogensMadsen
Indlæg: 260
Tilmeldt: 5. jan 2013 16:49
By: Ringsted
Navn: Mogens
Mærke og årgang: Dethleffs
Model: EXLUSIVLINER 648
Årgang: 1993
Type: Fuld-integreret
Undervogn: citroen / ALKO
Navi: TOM TOM
Skype: 0
Radio ommunikation: tyt og walkitalkie

Re: Kontingent

Indlæg af 3449MogensMadsen »

Hej igen på tråden.
Jeg vil bare gøre opmærksom på at der er personer der hele døgnet er klar til at hjælpe folk som er kørt fast eller i stykker, således at de kan få hjælp. I det hele tage er der en stor skare af ANDRE FRIVILLIGE som altid er parat til at hjælpe.

DACF har i mange år arbejdet med at få kommuner og andre myndigheder til at oprette Autocamperpladser, så det ikke kun er de dyre Campingpladser vi kan holde på. Det er en kamp som stadig foregår, Og det i samarbejde med lokale medlemmer og DACF så er vi nået rigtig langt. Husk at vi er den store forening, og det er derfor at vi bliver hørt.

I det hele taget er der rigtig mange ting igang. At lave bladet er ca 1måneds frivilligt arbejde for en person med hjælpere
Så det er ikke lige noget man gør, og husk at alle kan indsende materiale til blad og side.

Husk også at sammenhold gør stærk.

Mvh 3449 Mogens Madsen

Brugeravatar
4071Poul-Erik
Indlæg: 461
Tilmeldt: 17. mar 2010 19:01
By: Skerping - ved Fjerritslev
Navn: Elin & Poul-Erik Uttrup
Mærke og årgang: EuraMobil
Model: Integra 720EB
Årgang: 2017
Type: Fuld-integreret
Undervogn: FIAT Ducato 2,3 - ALKO
Navi: Garmin Camper 770 LMT-D
Radio ommunikation: dacf-tyt

Re: Kontingent

Indlæg af 4071Poul-Erik »

Der kan være mange GODE grunde til at være medlem af en forening, og tilsvarende kan der også være mange GODE grunde til ikke at være medlem.
Medlem eller ej beror naturligvis på det, man mener/tror medlemskabet vil give én. Fællesskab, sammenhold og identifikation - eller måske også noget så banalt som medlemsfordele.
Der er efterhånden ikke den forening, der ikke hævder at have medlemsfordele. Og nogle kunder bliver henrykte, hvis de opnår 10% rabat på dit eller dat, men ofte glemmer de pågældende at vurdere, hvad udgangspunkter for rabatten egentlig er. Jeg har adskillige eksempler på, at den præcist samme vare kan erhverves billige ét sted uden rabat, end et andet sted med rabat. Så en smule kritisk vurdering er slet ikke at foragte...
I tilfældet DACF kan der ikke fremvises en l a n g række rabataftaler, men til gengæld har jeg erfaret, at de, der er, er effektive: Ikke mindst på færgeoverfarter er der ganske gode prisnedslag, når man oplyser sit DACF-medlemsnummer.
Vi sejler ret ofte med FjordLine mellem Hirtshals og Langesund (eller til/fra Stavanger), og på årsbasis har vi sparet mere på disse overfarter end DACF-medlemsskabet koster. Og sønden for den dansk-tyske grænse fyldes vore gasflasker (både til Rosinante-brug og til havegrillerne), og der hentes også rabat.
I begge de her nævnte tilfælde er rabatterne hentet på grund DACF-aftalerne, og dermed er der tale om en prisreduktion, vi ikke ville have fået uden. Om vi så i stedet kunne have henter rabatter på basis af andre medlemsskaber, skal vi ikke afvise. Men her er de både nemme og ganske kontante.
Med dette indlæg vil vi blot påpege, at medlemsskabet bør betragtes i et lidt bredere perspektiv end 500 kr på årsbasis. Vi vil aldrig være medlem af nogen forening på grund af rabatter, men fordi vi i vid udstrækning identificerer os med det formål, foreningen står for.
Derfor er kontingentet for 2016 også indbetalt. Og en smule julegaver bliver der trods alt nok alligevel plads til...
Hilsner
Elin og Poul-Erik Uttrup

1613koch

Re: Kontingent

Indlæg af 1613koch »

Hej allesammen

Jeg har været glad for mit medlemsskab i snart 15 år, men efter at glæden ved at være med er forsvundet pgr af
al personfnider og anden balade trækker jeg mig stille og roligt fra foreningen.
Det er hvores fritid vi tilbringer sammen, og det skal være en fornøjelse og ikke splid og spetakkel.

God vind til foreningen

med camper hilsen
Ole Koch

Brugeravatar
4363Kaehne
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. feb 2011 20:05
By: Holstebro
Navn: Jimmy Käehne
Mærke og årgang: Dethleffs
Model: Pulse T7051 EB
Årgang: 2019
Type: Del-integreret
Undervogn: Fiat Ducato 2,3 130
Navi: Garmin Nüvi 3590
Geografisk sted: Holstebro

Re: Kontingent

Indlæg af 4363Kaehne »

Jeg synes, at kontingentet på kr. 500/år er meget billigt.

Jeg har meldt mig ind, og vedbliver at være medlem fordi:
  • Jeg identificerer mig med andre, der er autocamperturister
    Jeg finde det vigtigt at deltage i en forening, der varetager mine interesser som autocamperturist
    Jeg er tryg ved, at jeg via DACF forum har adgang til en masse ekspertise på alle mulige områder, der vedrører mit liv som autocamperturist, uanset hvor jeg befinder mig i Europa
    Jeg havde brug for Autohjælp i Frankrig en lørdag middag efter værksteders lukketid. Da var bilen ny, så FIAT hjalp. Jeg ville ikke turde færdes ude i Europa uden, så derfor betaler jeg gladeligt til DACF Vejhjælp, selv om jeg ikke har haft brug for det siden.
Jeg kunne sikkert finde mange flere grunde, men det er ikke rabataftalerne, som jeg ikke har brugt, da de ikke lige har passet til mine planer. Og jeg udformer ikke mine planer for at kunne bruge rabataftaler.

Men naturligvis må hver enkelt gøre op med sig selv, om udbyttet ved at være medlem af en forening er prisen for kontingentet værd.
Kaehne4363
Billede

1213 Birgit og Finn
Indlæg: 76
Tilmeldt: 3. feb 2009 11:13
Navn: Birgit og Finn
Mærke og årgang: Fiat
Model: Multijet 130
Årgang: 2007
Type: Del-integreret
Undervogn: Alko
Navi: VDO

Re: Kontingent

Indlæg af 1213 Birgit og Finn »

Kære Medlemmer

Jeg kan se, at der er nogle der gerne vil meldes ud af DACF.

Dette kan ske, ved at skrive en mail til service. service@dacf.dk
Eller ringe i åbningstiden mandag og onsdag fra 16 - 19 tlf. 70236150

Udmeldelse via forum eller andre medier registreres ikke.

Med venlig hilsen

Birgit Jensen
Service

4025johnny

Re: Kontingent

Indlæg af 4025johnny »

Jeg ved ikke om det var tråd starterens mening at indlægget ligefrem skulle medfører udmeldelser af vor forening , det var i hvert tilfælde ikke meningen med mine kommentarer.

Vi har medlemsdemokrati i vor forening og det selvfølgelig helt i orden at stille (kritiske) spørgsmål og forvente svar.

Vort forum er gået næsten dødt - ganske få ytrer sig og endnu færre kommenterer de få indlæg.
Krumtappen hvorom det hele drejer , er efter min mening ikke de 4 årlige blade ,diverse rabataftaler, træf og rejser , men vort medlemsforum og hvis vi brugte trafiklys til at vurdere tilfredshedsniveauet så ville den manglende interesse for at bruge vort forum få det gule lys til at blinke.

Jeg er ikke en af de "gamle" medlemmer , men jeg kan huske en anden tid hvor noget af det første man gjorde efter en arbejdsdag og lidt samvær med familien , var at klikke ind på DACF S hjemmeside for straks at gå ind på vort forum se hvad der det seneste døgn var sket. Der var altid nye tråde og spændende emner - ja selv på rejser rundt i Europa havde denne mulighed førsteprioritet og jeg savner virkelig disse tider.
Nu kan der gå uger - sågar måneder mellem nye indlæg og netop derfor bruger færre og færre vort forum.

Savner lidt initiativ fra bestyrelsen - det er op ad bakke i øjeblikket, men hvorfor ikke være lidt kreative for at få skabt mere liv i foreningen.
Jeg har ikke løsningerne men man kunne f.eks. præmierer månedens tråd og/ eller gode ide så flere fik lyst til at skrive i vort forum og måske endnu flere til at kommenterer.

Og så bliver jeg altså nødt til at kommentere når et bestyrelsesmedlem påpeger arbejdsbyrden og understreger der er tale om frivilligt arbejde.
Det kan godt være det tager en person med hjælpere 4 uger at producerer udkastet til vort blad eller at vejhjælpen sidder klar ved telefonen når vi kører fast , men det er fuldstændig irrelevant når man først er valgt ind i bestyrelsen eller sagt ja til opgaverne - har man ikke været klar over arbejdsopgavernes omfang så skulle man da lade være med at stille op. Det nytter ikke noget at klynke over arbejdsbyrden - specielt ikke når vor forening bløder og derfor har brug for ideer, gejst og initiativer der kan vende udviklingen.

Må jeg her til slut rose medlemsservice som jeg synes yder en stor og flot indsats , jeg ved der til tider kan være meget travlt , men synes de løser opgaverne rigtig godt , oven i købet helt uden klynk :D

Mvh Johnny

3449MogensMadsen
Indlæg: 260
Tilmeldt: 5. jan 2013 16:49
By: Ringsted
Navn: Mogens
Mærke og årgang: Dethleffs
Model: EXLUSIVLINER 648
Årgang: 1993
Type: Fuld-integreret
Undervogn: citroen / ALKO
Navi: TOM TOM
Skype: 0
Radio ommunikation: tyt og walkitalkie

Re: Kontingent

Indlæg af 3449MogensMadsen »

Til Johnny.
Nu var det sandelig ikke for at beklage mig jeg gjorde opmærksom på at der arbejde, ved at side i bestyrelsen.
Jeg føler stor glæde ved at udfører arbejdet, selv om der er meget jeg skal lære.
Jeg har også den glæde at kunne sige hvis der har været fnider i bestyrelsen, så er det før min tid. Jeg er blevet modtaget godt, og jeg har også bemærket de ideer der er påpeget og vil arbejde videre med det.

Vi arbejder også med andre nye tiltag, som snart bliver sat i søen.

Mvh. 3449 Mogens Madsen.

3082Steen

Re: Kontingent

Indlæg af 3082Steen »

1213 Birgit og Finn skrev:Kære Medlemmer
Jeg kan se, at der er nogle der gerne vil meldes ud af DACF.
Dette kan ske, ved at skrive en mail til service. service@dacf.dk
Eller ringe i åbningstiden mandag og onsdag fra 16 - 19 tlf. 70236150
Udmeldelse via forum eller andre medier registreres ikke.
Med venlig hilsen
Birgit Jensen
Service
Så bør I slette denne side på hjemmesiden:
http://dacf.dk/udmeldelse-dacf/

Brugeravatar
webmaster
Indlæg: 243
Tilmeldt: 15. jan 2009 09:03
By: Danmark
Navn: webmaster
Type: Andet

Re: Kontingent

Indlæg af webmaster »

3082Steen skrev:
1213 Birgit og Finn skrev:Kære Medlemmer
Jeg kan se, at der er nogle der gerne vil meldes ud af DACF.
Dette kan ske, ved at skrive en mail til service. service@dacf.dk
Eller ringe i åbningstiden mandag og onsdag fra 16 - 19 tlf. 70236150
Udmeldelse via forum eller andre medier registreres ikke.
Med venlig hilsen
Birgit Jensen
Service
Så bør I slette denne side på hjemmesiden:
http://dacf.dk/udmeldelse-dacf/
hej
den side der omtales sender en mail til service
så den må gerne bruges
lavet da flere havde efterlyst en sådan side
det der menes er forum facebook og lign

Erik
Mvh webmaster

4277poulsoer

Re: Kontingent

Indlæg af 4277poulsoer »

Jeg kan kun give 4025johnny ret i det du skriver.
Jeg synes alle vi medlemmer skal støtte vores klub.
Det kan godt være at Autocamper bladet skal udgives digital, for vi på den måde kan spare penge.
Men der skal gøres en helhjertet indsats.
Og den med bestyrelsen er frivillig, den duer ganske simpelt ikke.
Så til alle medlemmer, kom ud af posen, og deltag aktivt.

med venlig hilsen
og god jul og godt nytår
Poul Sørensen

5371Lilliendal
Indlæg: 27
Tilmeldt: 4. mar 2014 13:50
By: Tårup, 5871 Frørup
Navn: Ebbe Lilliendal
Mærke og årgang: Renault
Model: Adria Matrix Suprime
Årgang: 2015
Type: Del-integreret

Re: Kontingent

Indlæg af 5371Lilliendal »

Når der er nogen, som skriver, at de ikke mere får så meget ud af at være medlem af DACF. Vil jeg som forholdsvis nyt medlem gerne høre:Hvad er det som man tidligere fik, men ikke får mere for sit medlemskab?


Sent from my iPad using Tapatalk
Using Tapatalk

2589 Anne
Indlæg: 106
Tilmeldt: 25. maj 2015 17:07
By: 8362 Hørning
Navn: Anne
Mærke og årgang: Bavaria
Model: Fjord I 741 LC
Årgang: 2012
Type: Fuld-integreret
Undervogn: Alko
Navi: ZENEC Z-E3766
Radio ommunikation: Tyt, DACF

Re: Kontingent

Indlæg af 2589 Anne »

Kære medlemmer

Som skrevet i flere indlæg, kan det godt være at nogen af jer synes at 500kr eller (375kr netmedlem) er for meget. Men nu er det jo engang sådan, at det er generalforsamlingen der er øverste myndighed, og det er jer, og det er altså jer medlemmer, der har bestemt kontingentet.

Hvis man deltager i foreningens arrangementer (generalforsamling, julefrokost etc.) får man jo penge retur i form af foreningens tilskud til disse aktiviteter.

Det skal også nævnes, at DACF ikke henter penge til drift af foreningen andre steder end hos jer medlemmer. De reklamekroner vi får ind er til hjælp til udgivelse af blad og guide.

Vi lavede jo en spørgeskema undersøgelse hvor vi blandt andet fandt ud af at I stadigvæk meget gerne vil have bladet Autocamperen i papirform, og ligesådan Nordisk Camper Guide, men dog kun hvert andet år. Det er rigtig dyrt at få trykt disse ting, men vi kan ikke lade være med, at udgive dem i papirform, når I medlemmer ønsker det.

Med venlig hilsen
Anne Norup
Formand

Brugeravatar
5730Renate
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2015 09:49
By: Roskilde
Navn: Renate
Mærke og årgang: Hymer
Model: ML-T
Årgang: 2015
Type: Del-integreret
Undervogn: Mercedes
Navi: Nüvi
Skype: =

Re: Kontingent

Indlæg af 5730Renate »

Kære medlemmer

I mit indlæg, som startede denne tråd, gav jeg blandt andet udtryk for min frustration over, at jeg betaler kr. 855 for medlemskabet i FDAC plus DCU, idet jeg mener, at det ene medlemskab IKKE kan erstattes af det andet. Min begrundelse kan læses ovenfor.
Og så spørger jeg, hvorfor man ikke kan gå sammen og udnytte synergieffekten, en sådan sammenslutning vil give? At "isolere sig ved afvigende opfattelse" på grund af et "negativt syn på dem, der ikke deler samme opfattelse" defineres som sekterisk (citater fra relevante opslag).

Jeg er helt klar over, at mit forslag falder i dårlig jord hos de medlemmer i foreningen, der ville have indflydelse på en sådan beslutning. Og det er jeg virkelig ked af.

Med venlig camperhilsen
Renate 5730

3449MogensMadsen
Indlæg: 260
Tilmeldt: 5. jan 2013 16:49
By: Ringsted
Navn: Mogens
Mærke og årgang: Dethleffs
Model: EXLUSIVLINER 648
Årgang: 1993
Type: Fuld-integreret
Undervogn: citroen / ALKO
Navi: TOM TOM
Skype: 0
Radio ommunikation: tyt og walkitalkie

Re: Kontingent

Indlæg af 3449MogensMadsen »

Kære Renate.
Som formanden skrev, så er det på generalforsamlingen, de store beslutninger tages.
For mig at se ville det være en god ide, at du møder op der og gør dine meninger klare for alle, måske du så kan få ændret noget.
Vi i bestyrelsen har respekt fo dine meninger, men stadig så er det på generalforsamlingen, der tages beslutninger, og med hensyn til kontingent og økonomi, så er det besluttet med et meget stort flertal.
Husk ogsn at du har mulighed for at stille op til bestyrelse og så være med til at arbejde for at gøre det bedre for alle medlemmerne. Det er det vi der sider, prøver at gøre, dog kun ud fra de evner vi har.
At møde op til træf kan være inspirerende og så kan man høre andres mening og dermed skabe sammenhold.

Mvh. 3449Mogens Madsen.

Brugeravatar
5730Renate
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2015 09:49
By: Roskilde
Navn: Renate
Mærke og årgang: Hymer
Model: ML-T
Årgang: 2015
Type: Del-integreret
Undervogn: Mercedes
Navi: Nüvi
Skype: =

Re: Kontingent

Indlæg af 5730Renate »

Hej Mogens

Jeg er helt enig, at man kun kan få ændret noget, hvis man aktivt deltager i debatten og møder op til generalforsamlingen. Det vil jeg også gerne. Sagen er desværre bare den, at generalforsamlingen er i maj måned, og dér er vi altså på tur - som så mange andre pensionister. Jeg har forespurgt hos bestyrelsen, om tidspunktet ikke kunne ændres til tidligere på året, men beklageligvis resultatløs. Generalforsamlingens tidspunkt forbliver hvor det er og åbenbart altid har været.

Venlig hilsen
Renate

Brugeravatar
5730Renate
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2015 09:49
By: Roskilde
Navn: Renate
Mærke og årgang: Hymer
Model: ML-T
Årgang: 2015
Type: Del-integreret
Undervogn: Mercedes
Navi: Nüvi
Skype: =

Re: Kontingent

Indlæg af 5730Renate »

PS: For at præcisere vil jeg lige tilføje, at jeg forespurgte hos bestyrelsen om ændring af tidspunktet for generalforsamlingen via mail til et medlem af bestyrelsen lidt tid inden generalforsamlingen. Måske skulle jeg have bedt om at få det som punkt på dagsorden, men syntes dengang ikke det var passende, når jeg nu ikke kunne deltage i generalforsamlingen og argumentere for mit synspunkt.

2874Skytte

Re: Kontingent

Indlæg af 2874Skytte »

Hej.

Et sted her i tråden er der en der spørger hvad man tidligere fik for kontingentet, som man nu ikke mere får.
Før havde man et levende medlemsforum hvor man udvekslede erfaringer og debatterede om alt mellem himmel og jord.
Jeg har været medlem i mere end 10 år, hovedsageligt på grund af de mange guldkorn man før kunne finde her i medlemsforum.
Rabatter og vejhjælp kan man jo få i andre klubber og fællesskaber og Autocamperen er jo mest reklamer og indbydelser til og omtale af div. træf.
De øvrige artikler kan man jo finde på nettet, så tiden er løbet fra denne dyre papirudgave, det samme gælder Nordisk Camperguide, den kan da kun være lavet til glæde for medlemmer der hverken har en computer eller en mobiltelefon.
Kort sagt mener jeg ikke jeg får noget for pengene mere, så jeg vil lade mit medlemskab løbe ud til nytår.
Jeg vil dog ikke undlade at sige tak for de mange gode år jeg havde før foreningen kuldsejlede sammen med autocamperrådet.

De bedste camperhilsner og farvel og tak for denne gang.

3449MogensMadsen
Indlæg: 260
Tilmeldt: 5. jan 2013 16:49
By: Ringsted
Navn: Mogens
Mærke og årgang: Dethleffs
Model: EXLUSIVLINER 648
Årgang: 1993
Type: Fuld-integreret
Undervogn: citroen / ALKO
Navi: TOM TOM
Skype: 0
Radio ommunikation: tyt og walkitalkie

Re: Kontingent

Indlæg af 3449MogensMadsen »

Hej på tråden.
Med hensyn til forum, så arbejder bestyrelsen på at få rigtig gang i den igen. Længere oppe i tråden var der en opfordring til at udnævne den bedste information hver måned. Den bliver taget op.
En gang var der mange som lagde ind. Desværre var der altid nogen bedre vidende som skulle have det sidste ord, det må vi undgå, da det fik mange til at undlade at skrive.
Som det ses på hjemmesiden så er der billeder fra det nyligt afholdte Jule træf. Det var et træf som blev rost meget af deltagerne.
Der er nok for få træf, og bestyrelsen opfordre medlemmerne til at være med til at finde på ideer og måske også være lidt med til at få nogle op og stå. Bestyrelsen skal nok være behjælpelig med at arrangementet.
Jeg kan kun sige kom med ideer, så prøver vi at fuldfører dem.

Mvh. 3449Mogens Madsen.

5991B.Holm

Re: Kontingent

Indlæg af 5991B.Holm »

Jeg er helt nyt medlem i denne forening, eller rettere tilbagekommet medlem efter små 20 år.

Dette er således min jomfrutale, (som i folketinget.) Min baggrund: Jeg kommer fra, eller rettere, jeg ønsker stadig at være med i den lille forening, som jeg selv har været med til at starte, men som desværre lider af evig agurketid det meste af året, manglende engagement fra medlemmerne m.m. Men jeg går nu ikke fra denne forening fordi de ikke vil efterkomme mine ofte mange synspunkter og ideer,(de har fulgt mange af mine råd,) men for at udvikle mit liv med min autocamper yderligere og i en ny og bredere retning, for at få mere glæde af den. Til dem der ikke kender mig, kan jeg skrive: Størrelsen på en camper, kan også måles på den dejlige lyd fra motorrummet. Altså: Lille camper bygget på en Pickup med en 6 cylindret benzinmotor.

Jeg ønsker nu alligevel at blande mig i debatten, men ser derfor ikke problemstillingen ud fra, hvad der tidligere er sket, eller værdier/ goder, som man tidligere fik for sit kontingent i foreningen, (da jeg af gode grunde, ikke kan vide noget om det) men kun ud fra handlemåden i den aktuelle sag, hvor man under trusler om udmeldelse forsøger at få en kontingentnedsættelse igennem.

I en båd har man et kompas, for at kende bestemmelsesstedet. I foreninger har man bestyrelsen, til at bestemme retningen. Man kan vælge at sejle efter kompassets retning, (bestyrelsens beslutninger) eller selv være med til at angive en ny retning.

Da en forening bygger på flertalsdemokrati, må man derfor søge ligesindede for at få sine ideer/ændringer til kursen igennem. Det opnår man ikke, ved at melde sig ud. Det svarer i mit Univers, til helt at smide kompasset over bord, da man så slet ikke får ændret noget.

Man kan jo heller ikke købe et par nye sko, ikke bruge dem, men fortælle andre: Jeg har sådan fortrudt mit køb, jeg har slet ingen glæde af dem.

Mit råd: Vend dit fokus til, hvor meget glæde du kan få af foreningen, frem for hvor lidt.

M.v.h.
5991 B.Holm

5553steengauss

Re: Kontingent

Indlæg af 5553steengauss »

Penge har altid været anledning til debat.....uanset om man har få eller mange. En camper er dyr i drift og kræver ofte en optankning, som typisk koster 600 kr.....hvad betyder så et årskontingent på 500 kr. til en forening, som gør hvad de kan og magter for vores fælles hobby.
Synes du Renate, at du får for lidt for de penge, så gør en aktiv indsats for at du får mere. Det kræver nemlig også dit engagement.
DCU har jo ansatte til at udføre dette arbejde og de kan engagere sig 8 timer hver dag. Vi andre har arbejde og som du skriver ture med camperen, der også skal passes.
Så jeg synes 500 kr. er rørende billigt. Jeg vil desuden heller ikke undvære det fysiske eksemplar af medlemsbladet. Det er hyggeligt at læse og skaber et fast holdepunkt til foreningen.
Hilsen Steen

Brugeravatar
4071Poul-Erik
Indlæg: 461
Tilmeldt: 17. mar 2010 19:01
By: Skerping - ved Fjerritslev
Navn: Elin & Poul-Erik Uttrup
Mærke og årgang: EuraMobil
Model: Integra 720EB
Årgang: 2017
Type: Fuld-integreret
Undervogn: FIAT Ducato 2,3 - ALKO
Navi: Garmin Camper 770 LMT-D
Radio ommunikation: dacf-tyt

Re: Kontingent

Indlæg af 4071Poul-Erik »

Jeg bliver sørme helt glad ved at læse de 2 seneste indlæg.
Mon det kun er hos mig, den begyndende julestemningen fik lidt mere fart på ?
Poul-E.

3449MogensMadsen
Indlæg: 260
Tilmeldt: 5. jan 2013 16:49
By: Ringsted
Navn: Mogens
Mærke og årgang: Dethleffs
Model: EXLUSIVLINER 648
Årgang: 1993
Type: Fuld-integreret
Undervogn: citroen / ALKO
Navi: TOM TOM
Skype: 0
Radio ommunikation: tyt og walkitalkie

Re: Kontingent

Indlæg af 3449MogensMadsen »

Hej igen på tråden
Som de forrige lige har skrevet, så har man da lov til at komme med indspark. En ting vil jeg dog fremhæve. På sidste træf
( juletræffet ) der bemærkede jeg at der blev uddelt rigtig mange krammer. Det var ved andkomst, gensynsglæde og fredag aften og hele lørdagen, fornemmede jeg at der blev snakket og snakket rundt ved alle borde. Der blev snakket om nye, gamle steder og om tidligere træf. I det hele taget, fornemmede et vendskab, som er er helt utroligt. Man kan læse meget på nettet,
Men kan ikke gå de samme vendskaber som når man mødes.der blev også blandt mange drøftet hvilke træf man skulle til i fremtiden .
Man kan læse meget på nettet, men man kan ikke få de vendskaber, som man får når man mødes.

Mvh. 3449 Mogens Madsen.

Brugeravatar
5730Renate
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2015 09:49
By: Roskilde
Navn: Renate
Mærke og årgang: Hymer
Model: ML-T
Årgang: 2015
Type: Del-integreret
Undervogn: Mercedes
Navi: Nüvi
Skype: =

Re: Kontingent

Indlæg af 5730Renate »

Kære bestyrelse og medlemsvenner

Må jeg have lov til at gentage min hovedpointe: Jo større en forening vi er, des større er vores slagkraft. I øjeblikket er der 3 (tre!) campingrelaterede foreninger: DAFC, DFAC, DCU. Alle vil stort set det samme, nemlig skabe gode forhold for campisterne. Disse består af folk med telt, med campingvogn og med autocamper. Hver især af dem har selvfølgelig nogle særinteresser, men overordnet handler det da om CAMPING. Om steder, tilbehør, rejseoplevelser, mødeaktiviteter, tips og tricks - altså inspiration til et godt campingliv.

Det væsentlige for mig er således ikke (kun) økonomi og kontingentets størrelse. Væsentligt for mig er, at jeg - med camping som hobby - synes jeg bør være medlem i alle de 3 ovennævnte foreninger, idet de i høj grad supplerer hinanden. Og så bliver det smådyrt, konkret: 955 kroner om året.

Derfor spørger jeg mig undrende, hvorfor man i så lille et land som DK ikke kan enes om at slå kludene sammen, trække i samme hammel, fordi vi er i samme båd (for at bruge lidt forskellige billeder). Siden hvornår er man mere slagkraftig som lille splejs end som stort muskelbundt? Indtil videre virker det på mig, som om man overhovedet ikke kan holde tanken ud om at slutte sig sammen i én stor campingforening, gerne med hver sin faktion og fokus. Når det kan lade sig gøre i så stort et land som fx Tyskland (hvor man har den indflydelsesrige Deutscher Camping Club, der rummer alle typer campister), så er det besynderligt, at man ikke kan i Danmark.

Og til sidst om at være aktiv i foreningen: sørg for, at generalforsamlingen ikke ligger i et af årets bedste rejsemåneder. Jeg er sikker på, at fremmødet vil være et andet, ligeledes variationsbredden af deltagerne.

Venlige camperhilsener
Renate

3051
Indlæg: 964
Tilmeldt: 23. jan 2009 07:41
By: Nykøbing F
Navn: Erik
Mærke og årgang: LMC
Årgang: 1988
Type: Alkove
Undervogn: Fiat Ducato 14
Geografisk sted: Nykøbing F

Re: Kontingent

Indlæg af 3051 »

5730Renate skrev:Kære bestyrelse og medlemsvenner

Må jeg have lov til at gentage min hovedpointe: Jo større en forening vi er, des større er vores slagkraft. I øjeblikket er der 3 (tre!) campingrelaterede foreninger: DAFC, DFAC, DCU. Alle vil stort set det samme, nemlig skabe gode forhold for campisterne. Disse består af folk med telt, med campingvogn og med autocamper. Hver især af dem har selvfølgelig nogle særinteresser, men overordnet handler det da om CAMPING. Om steder, tilbehør, rejseoplevelser, mødeaktiviteter, tips og tricks - altså inspiration til et godt campingliv.

Det væsentlige for mig er således ikke (kun) økonomi og kontingentets størrelse. Væsentligt for mig er, at jeg - med camping som hobby - synes jeg bør være medlem i alle de 3 ovennævnte foreninger, idet de i høj grad supplerer hinanden. Og så bliver det smådyrt, konkret: 955 kroner om året.

Derfor spørger jeg mig undrende, hvorfor man i så lille et land som DK ikke kan enes om at slå kludene sammen, trække i samme hammel, fordi vi er i samme båd (for at bruge lidt forskellige billeder). Siden hvornår er man mere slagkraftig som lille splejs end som stort muskelbundt? Indtil videre virker det på mig, som om man overhovedet ikke kan holde tanken ud om at slutte sig sammen i én stor campingforening, gerne med hver sin faktion og fokus. Når det kan lade sig gøre i så stort et land som fx Tyskland (hvor man har den indflydelsesrige Deutscher Camping Club, der rummer alle typer campister), så er det besynderligt, at man ikke kan i Danmark.

Og til sidst om at være aktiv i foreningen: sørg for, at generalforsamlingen ikke ligger i et af årets bedste rejsemåneder. Jeg er sikker på, at fremmødet vil være et andet, ligeledes variationsbredden af deltagerne.

Venlige camperhilsener
Renate

hej

Jamen hvis man vil ha flyttet generalforsamlingen må man jo fremsatte en vedtægt ændring da den siger en vilkårlig lørdag i maj måned

Erik

Brugeravatar
5730Renate
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2015 09:49
By: Roskilde
Navn: Renate
Mærke og årgang: Hymer
Model: ML-T
Årgang: 2015
Type: Del-integreret
Undervogn: Mercedes
Navi: Nüvi
Skype: =

Re: Kontingent

Indlæg af 5730Renate »

Nemlig, Erik. Og hvordan griber man det så an? På generalforsamlingen i maj-måned?? Det lyder som noget, der bider sig selv i halen.

Venlige camperhilsener
Renate

3051
Indlæg: 964
Tilmeldt: 23. jan 2009 07:41
By: Nykøbing F
Navn: Erik
Mærke og årgang: LMC
Årgang: 1988
Type: Alkove
Undervogn: Fiat Ducato 14
Geografisk sted: Nykøbing F

Re: Kontingent

Indlæg af 3051 »

5730Renate skrev:Nemlig, Erik. Og hvordan griber man det så an? På generalforsamlingen i maj-måned?? Det lyder som noget, der bider sig selv i halen.

Venlige camperhilsener
Renate

Hej

man kikker i vedtægterne

mvh

Erik



§ 4

Generalforsamling:

Stk. 1.

Generalforsamlingen - der er foreningens højeste myndighed, uanset deltagerantal - afholdes én gang årligt, en vilkårlig lørdag i maj måned. Dato for afholdelse af generalforsamling næste år oplyses på indeværende generalforsamling og i træfkalenderen.


Stk. 2.
Indkaldelse til generalforsamling sker skriftligt, senest 14 dage før afholdelsen.


Stk. 3.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være formanden skriftligt i hænde senest 1. februar.



Forslag til behandling på generalforsamlingen skal udsendes samtidig med indkaldelse til generalforsamling.



Stk. 4.
Vedtægtsændringer skal vedtages på en generalforsamling med mindst 2/3 af de fremmødte stemmeberettigede stemmer.


Stk. 5.
Stemmeberettigede er kun medlemmer, som har betalt kontingent. Hvert medlemsnummer har én stemme ved afstemninger. På generalforsamlingen (ordinær som ekstraordinær) kan der ikke stemmes pr. fuldmagt eller pr. stedfortræder.

Brugeravatar
5730Renate
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2015 09:49
By: Roskilde
Navn: Renate
Mærke og årgang: Hymer
Model: ML-T
Årgang: 2015
Type: Del-integreret
Undervogn: Mercedes
Navi: Nüvi
Skype: =

Re: Kontingent

Indlæg af 5730Renate »

Tak for repetitionen af vedtægterne, jeg ved det, jeg ved det. Som svar henviser jeg til min replik fra 6. december længere oppe.

1922-mette

Re: Kontingent

Indlæg af 1922-mette »

Jammen Renate: Du kan da godt stille forslag til generalforsamlingen uden at være tilstede?
Ganske vist kan du så kun forsvare dit forslag skriftligt og på forhånd, men der bliver vel stemt om det alligevel? Eller hva?

Angående sammen slutning af dcu og dacf. Hvorfor tror du at dcu ville være interesseret i det? Vi er en lille interesse forening, de er en stor kommerciel forretning.

Brugeravatar
5730Renate
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2015 09:49
By: Roskilde
Navn: Renate
Mærke og årgang: Hymer
Model: ML-T
Årgang: 2015
Type: Del-integreret
Undervogn: Mercedes
Navi: Nüvi
Skype: =

Re: Kontingent

Indlæg af 5730Renate »

Det vil jeg gøre, Mette - jeg troede jo dengang, at min henvendelse ville foranledige, at man drøftede flytning af generalforsamlingen. Men det var måske lidt for naivt af mig. Det skete nemlig mod min forventning ikke.

DCU er da også en interesse-sammenslutning. Derfor stiller jeg lige et (retorisk) modspørgsmål: hvorfor skulle de IKKE være samarbejdsvillige?

Venlig hilsen
Renate

3051
Indlæg: 964
Tilmeldt: 23. jan 2009 07:41
By: Nykøbing F
Navn: Erik
Mærke og årgang: LMC
Årgang: 1988
Type: Alkove
Undervogn: Fiat Ducato 14
Geografisk sted: Nykøbing F

Re: Kontingent

Indlæg af 3051 »

5730Renate skrev:Det vil jeg gøre, Mette - jeg troede jo dengang, at min henvendelse ville foranledige, at man drøftede flytning af generalforsamlingen. Men det var måske lidt for naivt af mig. Det skete nemlig mod min forventning ikke.

DCU er da også en interesse-sammenslutning. Derfor stiller jeg lige et (retorisk) modspørgsmål: hvorfor skulle de IKKE være samarbejdsvillige?

Venlig hilsen
Renate
hej
hvis du vi skal ind under DCU , ja så tror jeg der bliver en del at diskuterer da de jo er medlem af campingrådet, som vi på den forgangne generalforsamling blev besluttet ikke at være en del af, ved at udmelde DACF af autocamperrådet

Erik

49 Erling
Indlæg: 288
Tilmeldt: 3. nov 2009 09:06
By: Næsby Strand - 4200 Slagelse
Navn: Erling
Mærke og årgang: Dethleffs
Årgang: 2008
Type: Del-integreret
Undervogn: Renault DCi 150
Navi: Tove & Garmin

Re: Kontingent

Indlæg af 49 Erling »

Hej på tråden.

d. 15. dec 2016 11:31 skrev 5730Renate Bla. :
>>>>>Og til sidst om at være aktiv i foreningen: sørg for, at generalforsamlingen ikke ligger i et af årets bedste rejsemåneder. Jeg er sikker på, at fremmødet vil være et andet, ligeledes variationsbredden af deltagerne.

Venlige camperhilsener
Renate <<<<
_________________________________________________________________________________

Året har 12 måneder og de er alle gode at rejse i.
Hvornår er det så en god måned at holde generalforsamling ?
En del AC ejere vinter afmelder deres campere i oktober og nogle får først nr. plader på igen, i april måned, så i disse måneder skal vi nok ikke holde GF.
DACF blev stiftet i august måned 1986 og derfor blev der holdt GF i august i mange år, men på en GF blev det vedtaget at flytte GF til nuværende placering i maj måned, for at undgå at den faldt i en ferie / rejse måned.
Juni , juli og september er også gode ferie / rejse måneder.
Så hvornår skal GF så være ?
Vi har flere gange været til GF på vej HJEM FRA forårs ferie, og det ved jeg at der er flere andre der også har , nogle har været til GF på vej på ferie, men det er da op til den enkelte at vælge hvad man vil deltage i.
Så det er et spørgsmål om at vælge / prioritere.
Så efter min mening , så er GF i maj måned OK, og ønsker den IKKE ændret.
Mvh. Erling
AC bruger / DACF medlem siden 1988

Brugeravatar
5730Renate
Indlæg: 34
Tilmeldt: 18. okt 2015 09:49
By: Roskilde
Navn: Renate
Mærke og årgang: Hymer
Model: ML-T
Årgang: 2015
Type: Del-integreret
Undervogn: Mercedes
Navi: Nüvi
Skype: =

Re: Kontingent

Indlæg af 5730Renate »

Hej igen

Ok, jeg opgiver. Vi holder fast på vores forårstur (midt april til primo juni) og vores efterårstur (sidst august til medio oktober). Det er gode rejsetidspunkter, når det skal gå sydpå - og det skal det. Således møder vi foråret tidligere end herhjemme forlænger sæsonen i den anden ende. Sommermånederne vil vi gerne være i Danmark og passe vores have, og der er ingen grund til at søge andre himmelstrøg. Vi er ikke vintercampister.

Jeg kan ikke forestille mig, at vi er de eneste senior-campister med dette rejsemønster.

Venlig hilsen
Renate

3449MogensMadsen
Indlæg: 260
Tilmeldt: 5. jan 2013 16:49
By: Ringsted
Navn: Mogens
Mærke og årgang: Dethleffs
Model: EXLUSIVLINER 648
Årgang: 1993
Type: Fuld-integreret
Undervogn: citroen / ALKO
Navi: TOM TOM
Skype: 0
Radio ommunikation: tyt og walkitalkie

Re: Kontingent

Indlæg af 3449MogensMadsen »

Hej på tråden.

Jeg vil lige gøre opmærksom på at bladet nu kan læses på nettet, og som noget af det første gør vores forman opmærksom

På at generalforsamlingen, grundet fejl fra hallens side, har været nødt til at flytte frem til første weekend i maj.

Læs mere i bladet.

Mvh.
3449 Mogens Madsen.

1922-mette

Re: Kontingent

Indlæg af 1922-mette »

Renate:
På generalforsamlingen bliver forslag, der er stillet på rette vis og tid behandlet. Så hvis du har stillet et forslag om at flytte generalforsamlingen, bliver det behandlet og stemt om. Jeg forstår ikke din bemærkning om at du naivt har troet at der ville være stemt sidste år? Havde du stillet et forslag?

5371Lilliendal
Indlæg: 27
Tilmeldt: 4. mar 2014 13:50
By: Tårup, 5871 Frørup
Navn: Ebbe Lilliendal
Mærke og årgang: Renault
Model: Adria Matrix Suprime
Årgang: 2015
Type: Del-integreret

Kontingent

Indlæg af 5371Lilliendal »

3449MogensMadsen skrev:Hej på tråden.

Jeg vil lige gøre opmærksom på at bladet nu kan læses på nettet, og som noget af det første gør vores forman opmærksom

På at generalforsamlingen, grundet fejl fra hallens side, har været nødt til at flytte frem til første weekend i maj.

Læs mere i bladet.

Mvh.
3449 Mogens Madsen.
Jeg nåede lige at se bladet var der, men wupti så er det væk igen. Kan jeg finde det et sted?

Godt nytår

Birte og Ebbe
5381 Lilliendal


Sent from my iPad using Tapatalk
Using Tapatalk

Brugeravatar
webmaster
Indlæg: 243
Tilmeldt: 15. jan 2009 09:03
By: Danmark
Navn: webmaster
Type: Andet

Re: Kontingent

Indlæg af webmaster »

1953tage skrev:
5371Lilliendal skrev:
3449MogensMadsen skrev:Hej på tråden.

Jeg vil lige gøre opmærksom på at bladet nu kan læses på nettet, og som noget af det første gør vores forman opmærksom

På at generalforsamlingen, grundet fejl fra hallens side, har været nødt til at flytte frem til første weekend i maj.

Læs mere i bladet.

Mvh.
3449 Mogens Madsen.
Jeg nåede lige at se bladet var der, men wupti så er det væk igen. Kan jeg finde det et sted?

Godt nytår

Birte og Ebbe
5381 Lilliendal


Sent from my iPad using Tapatalk

Prøv her.

http://dacfforum.dk/viewforum.php?f=375
Autocamperen på nettet.
hej

Bladet autocamperen nr 139 blev ved en fejl lagt på , den skulle ikke være lagt på før vi fik sendt det fysiske blad ud, så snart det fysiske bliver leveret, bliver blad 139 tilgængelig igen


mvh

Erik
Mvh webmaster

5371Lilliendal
Indlæg: 27
Tilmeldt: 4. mar 2014 13:50
By: Tårup, 5871 Frørup
Navn: Ebbe Lilliendal
Mærke og årgang: Renault
Model: Adria Matrix Suprime
Årgang: 2015
Type: Del-integreret

Re: Kontingent

Indlæg af 5371Lilliendal »

webmaster skrev:
1953tage skrev:
5371Lilliendal skrev: Jeg nåede lige at se bladet var der, men wupti så er det væk igen. Kan jeg finde det et sted?

Godt nytår

Birte og Ebbe
5381 Lilliendal


Sent from my iPad using Tapatalk

Prøv her.

http://dacfforum.dk/viewforum.php?f=375
Autocamperen på nettet.
hej

Bladet autocamperen nr 139 blev ved en fejl lagt på , den skulle ikke være lagt på før vi fik sendt det fysiske blad ud, så snart det fysiske bliver leveret, bliver blad 139 tilgængelig igen


mvh

Erik
Hej
Tænkte nok det var forklaringen - helt ok

Ebbe


Sent from my iPad using Tapatalk
Using Tapatalk

Brugeravatar
3629 Hans Frederik
Indlæg: 151
Tilmeldt: 4. jan 2010 11:19
By: Næstved
Navn: Hans Frederik
Mærke og årgang: Adria S660SL
Model: 2008
Årgang: 2008
Type: Del-integreret
Undervogn: Fiat Dukato
Navi: Garmin
Radio ommunikation: DACF TH-F6
Geografisk sted: Næstved

Re: Kontingent

Indlæg af 3629 Hans Frederik »

Hej på tråden.
Jeg vil give Renate ret i, os der bor øst for Storebælt får ikke meget for de 500 kr, Jeg er også medlem af DCU som gør temmelig meget for Ældre mennesker, det ville være godt hvis DACF & DCU fusionerede. Jeg er også medlem af DFAC der sker ikke så meget, men det der sker er til fuld tilfredshed.
Camping hilsen 3629 Hans

Brugeravatar
4071Poul-Erik
Indlæg: 461
Tilmeldt: 17. mar 2010 19:01
By: Skerping - ved Fjerritslev
Navn: Elin & Poul-Erik Uttrup
Mærke og årgang: EuraMobil
Model: Integra 720EB
Årgang: 2017
Type: Fuld-integreret
Undervogn: FIAT Ducato 2,3 - ALKO
Navi: Garmin Camper 770 LMT-D
Radio ommunikation: dacf-tyt

Re: Kontingent

Indlæg af 4071Poul-Erik »

Til Hans Frederik !
Jeg må blankt erkende, at jeg ikke husker hvad Renate skrev (det er vist også ganske lang tid siden), men om man får nok ud af sit medlemskontingent, når man bor østen for Storebælt, er selvfølgelig op til den enkelte at afgøre.
Det kan nok ikke helt afvises, at aktivitetsniveauet vest for Storebælt er højere. Men egentlig må det være ganske vanskeligt at gøre det op.
Uden at virke bedrevidende og uforskammet, kunne jeg da opfordre til, at medlemmer østen for omtalte vandstribe, ville opfordre de derboende bestyrelsesmedlemmer til større aktivitet - lige som det enkelte medlem jo selv kan gøre det samme. At vente på "andre" skal gøre noget, kan være både udsigtsløs og frustrerende.
Mit bosted ligger "højt mod nord", og jeg kan bestemt ikke påberåbe mig at være særlig aktiv. Jeg/vi deltager reelt ikke ret meget i hverken stævner eller træf, men er absolut tilfredse med foreningens aktiviteter. Ville vi ønske mere, så kunne vi jo passende begynde med os selv...

Det er formentlig ganske rigtigt, at DCU gør temmelig meget for deres ældre medlemmer. Ikke mindst efter et nødvenligt formandsskift er der kommer fut i den ellers noget støvede forening, hvor man bestemt ikke så særlig venligt på autocamperfolket.
Dette forhold er forandret betydeligt - og det skal anerkendes - men at "slå pjalterne sammen" (fusionere) vil jeg på nuværende tidspunkt advare kraftigt imod.
De to foreninger kan givetvis samarbejde på mange felter, for de har mange sammenfaldende interesser.
Men der er sandelig også mange forskelle i deres måde at praktisere interesserne på. Både på det praktiske og på det regel- og lovgivningsmæssige område.
Lad mig blot nævne problematikker som registreringsafgift, vægtgrænser og kørekortregler.
Ingen af disse problematikker har større interesser for flertallet af DCU´s medlemmer, medens de er meget betydningsfulde for DACF (og for AutocamperRådet).
Så samarbejde, hvor det giver mening JA, men sammenlægning NEJ ! Absolut NEJ !

Fortsat god sensommer til både Hans Frederik - og alle andre
Poul-E.

Besvar